Monday 12 November 2012

Chapter 2


"Wah,comel ye !! " jerit Soyeon sambil megeluarkan mascot bear yang bewarna coklat .

"Suka ? Awak dah lama kerja dekat sini,asyik pakai maskot arnab yang color putih tu je,sekarang maskot arnab tu dah tukar color jadi color kelabu pulak . Dah tak cantik ." kata Majikan Soyeon sambil menujukkan mascot arnab yang lama kepada Soyeon yang asyik membelek-belek mascot bear yang baru .

"Aaaa,lagi satu,kita ada jemputan dari Park Yumi . Ahli koprat yang terkenal di Seoul .Majlis tu bermula pada pukul 8 malam,jadi Park Yumi suruh awak datang sejam lebih awal.Ingat jangan lambat sebab saya nak  perkhidmatan kita cukup prefect ! " kata Majikan soyeon yang sedang asyik menyusun maskot yang lain.

"Park Yumi ? Bukan anak-anaknya semuanya dah besar dah ke? Kenapa nak kena ambik maskot bear?"kata Soyeon sambil membulatkan matanya.

"Katanya anak bongsu dia , Yuri tu buat birthday party dan tema birthday party tu zaman kanak-kanak.Macam tu la orang kaya,suka mengabiskan duit."

Soyeon hanya terseyum.Kakinya melangkah kedalam dan menyarungkan maskot bear ke badannya.Dia terus bekerja dan melayan kerenah budak-budak disitu.

Rumah Park Yumi 

"Wah ! Ini rumah ke istana " kata So Yeon sambil mulutnya ternganga melihat banglo 3 tingkat yang tersegam indah . Bangunanya bewarna coklat terang , memang ala-ala vintage . Tangan Soyeon menekan loceng yang terletak tidak jauh darinya.

"Awak ni siapa " kata seorang pengawai keselamatan yang memakai pakaian serba hitam kepada Soyeon .

"Annyeonghaseyo, je ileum-eun Soyeon ibnida . Saya dari syarikat maskot bear.Katanya Park Yumi ada mintak tempahan dari syarikat kami."kata Soyeon sambil menundukkan badannya .

"Oh ya,silakan masuk..." kata pengawai keselamatan itu dan secara serentak pintu pagar terbuka.

Soyeon melangkah kakinya dengan teragak-agak.Inilah pertama kali dia memasuki rumah banglo yang sangat besar dengan dekorasi ala-ala english stlye . Kebunnya dipenuhi dengan pokok-pokok renek dan pelbagai jenis pokok bunga , memang suasana disitu sangat nyaman.Kebetulan lokasi rumah tersebut jauh dari kesibukan ibu kota  .Ini kerana mahu mengelakkan dari pihak media dapat mengetahui rumah Park Yumi .

"Awak Soyeon dari syarikat mascot bear tu ea ? " tegur seorang perempuan kepada Soyeon .

"Ye saya . " jawab Soyeon sambil menundukan kepalanya.

"Oh bagus,awak datang tepat pada waktunya.Saya Park Yumi . Sekarang awak ikut saya."

Soyeon hanya mengganguk dan mengatur langkah mengikut Park Yumi .

" Awak naik atas , nanti belok ke kanan ada satu bilik ,awak masuk ke situ.Awak siap-siap la ye di situ.Pukul 7.59 malam,pastikan awal dah berada di bawah ! "kata Park Yumi pada mulanya memberi arah dan kemudian terselit sedikit suara amaran di situ .

"Baik."kata Soyeon dengan penuh budi pekerti walaupun dalam hatinya sudah menrengus ' 7.59 ,tak perlu la begitu teliti sangat' .

Tepat 7.59 malam 

" Awak tak pakai topeng lagi ! " tegur Park Yumi .

"Belum,saya mahu pakai topeng bila tetamu sudah hadir,kerana duduk di dalam topeng ni sangat berkuam . "  kata Soyeon sambil melemparkan senyuman.

"Hmm,tak pe la.Lagipun majlis tu bermula pukul 9 malam.Yuri baru je bagi tahu tadi,katanya Saloon yang membuat rambutnya ada  masalah sedikit.Jadi awak duduk la dahulu ataupun awak pergi makan dahulu sebab majlis ni berlangsung sampai 12 malam . Takut awak lapar pula nanti." kata Park Yumi dengan panjang lebar.

Soyeon seperti biasa tidak menjawab tetapi hanya mengganguk kecil tanda faham. Kakinya mengatur langkah ke dapur.Perutnya sudah memainkan musik hip hop kerana dari petang dia tidak diisi.

Sedang asyik Soyeon minum air  di meja tiba-tiba seorang lelaki berdiri dihadapnya. Lelaki itu menudukan kepalanya lalu melemparkan senyuman lalu bertanya .

"Siapa nama awak.Saya Luhan . " kata lelaki yang ketinggian 178cm itu .

"Soyeon."

"LUHANNNN !! " Panggil seseorang dan membuatkan Soyeon dan Luhan serentak mengalih kearah suara tersebut.

*******

No comments:

Post a Comment

Komen la Unnie/Oppa