Friday 16 November 2012

Chapter 4




“Ye .. “ kata Soyeon sambil memandang kearah suara yang memanggilnya.Dia menarik nafas lega bila melihat Park Yumi .

“Saya nak ucapkan terima kasih kepada awak sebab sembuhkan Luhan.”kata Park Yumi sambil menuduk 90 darjah .

“Tapi saya tak buat apa-apa.Saya Cuma……..”belum sempat Soyeon menghabiskan ayatnya,Park Yumi sudah meletakkan jari telunjuknya di bibir Soyeon . Tanda tidak mahu mendengar apa-apa lagi .

“Saya nak awak jadi pembantu rumah disini.Kerja di Mall ,jangan risau saya sudah beritahu kepada Majikan awak.Majikan awak kata kalau awak nak berhenti pun tak pe sebab dia ada tiga pekerja baru.”kata Park Yumi.

“Saya tak tahu nak kata apa…”

“I’m begging you.Please..” Ujar Park Yumi .

“Baiklah,saya akan bekerja disini.”

“Bagus ! Esok awak datang pukul 8 pagi dan pulang pukul 3 petang . “ Kata Park Yumi lalu beredar dari situ .


DI RUMAH SOYEON

“Appa,saya dapat tawaran bekerja sebagai pembantu rumah di rumah ahli koprat terkenal di Seoul,Park Yumi.”

“Macam mana dengan kerja kamu di mall ? “kata Appa Soyeon .

“Pada mulanya saya hendak kerja part time .Pukul 8 pagi sampai 3 petang di rumah Park Yumi seterusnya saya akan berkerja di Mall tetapi majikan saya kata kalau awak nak berhenti pun tak pe sebab dia ada tiga pekerja baru.Jadi saya tak tahu nak buat keputusan.”

“ Bagi Appa,kamu kerjalah sebagai pembantu rumah.Gajinya mesti lebih daripada kerja di Mall . “ kata Appa sambil mengusap perlahan rambut Soyeon.

“Kalau begitu baiklah , saya ikut cakap Appa.”

DI RUMAH PARK YUMI
Setelah Soyeon pergi ke Mall untuk memaklumkan kepada majikannya yang dia hendak berhenti,dia terus mengayuh basikalnya dengan laju ke rumah Park Yumi .
“Ting tong..” Soyeon menekan loceng lalu pintu pagar terbuka dengan sendiri.Kali ini tiada pengawai keselamatan yang menyoal siasat.Lalu Soyeon melangkah masuk kedalam rumah itu .

“Cik Soyeon,sila pergi ke ruang tamu kerana Park Yumi hendak berjumpa.”kata seorang pengawai sambil menundukkan kepalanya.Kaki soyeon laju melangkah ke ruang tamu.

“Bagus awak datang tepat pada waktunya ! Hari ni saya nak awak buat beberapa pekara.Sediakan sarapan,kemas bilik Luhan dan Yuri dan jemput Hongki di airport ,Hongki sepupu kepada Luhan dan Yuri.Lagi satu flight Hongki tiba pada pukul 1 tengahhari,makesure makan tengahhari dan siap tersedia.Makan tengahhari suruh Yuki yang masak . Yuki pembantu rumah saya yang kedua.Saya kena pergi sekarang ! “ kata Park Yumi dengan panjang lebar .

‘Perkataan beberapa tidak sesuai sama sekali digunakan .’ kata Soyeon dalam hati
Untuk sarapan Soyeon sediakan dua jenis Sandwish iaitu sandwish tuna dan daging cincang.Untuk minuman Soyeon sediakan kopi,teh dan susu . Selepas siapkan sarapan dia berjalan menuju ke bilik Luhan.Entah kenapa jantungnya berdenyut dengan laju.Dia sangat berdebar .

Soyeon menolak pintu bilik dengan perlahan dan berjalan dengan terhincut-hincut kerana takut menganggu Luhan sedang tidur.Dia akhirnya menghela nafas lega apabila melihat tiada manusia yang tidur diatas katil . Sedang dia melimpat comforter  tiba-tiba pintu bilik air dibuka dan orangnya yang keluarnya ialah Luhan.Dia teus memandang kearah lain,kerana takut Luhan tidak memakai baju.

“Pembantu rumah baru ye ? “ kata Luhan sambil senyum .

Soyeon tidak menjawab  tetapi hanya mengganguk .

“Saya tak pakai baju ni,jadi apa kata awak keluar dulu.”kata Luhan sambil menahan ketawa melihat Soyeon dengan kelam kabut mencari pintu . Dia ketawa setelah Soyeon keluar dari biliknya kerana dia telah berjaya menakutkan Soyeon dengan berkata ‘tak pakai baju’ padahal dia hanya mencuci muka tadi.



“Fuhhh,nasib baik .” kata Soyeon lalu menuju kebilik Yuri .

Setelah setengah jam dia mengejut Yuri dari tidur akhirnya dia bangun juga.Ketika Yuri sedang mandi,dia menggunakan peluang itu dengan mengemas bilik Yuri secepat mungkin dan akhirnya semua .Lalu setelah siap dia turun kebawah.

Soyeon duduk diatas sofa kerana terlalu penat tiba-tiba Luhan dating lalu menyapanya.

“Siapa buat sandwish ni ! “kata Luhan dengan nada tinggi membuatkan Soyeon menelan air liur beberapa kali .

“Sa…sa…sa…sa..ya….”

“Sedap . Nak resepi boleh.”kata Luhan sambil duduk dihadapan Soyeon.

Soyeon terasa ingat mengentuk-gentuk kepala Luhan .Tetapi dia tidak mampu membuat sedemikian kerana dia hanya pembantu rumah.

“Oppa!! JOM kita pergi airport ,dah pukul 10.30 ! “Jerit Yuri !

Soyeon hanya mengikut dari belakang .

DI AIRPORT .

“Soyeon ! Saya nak awak yang jemput Hongki”kata Yuri mengarah.

“Tapi saya tak kenal Hongki.”kata Soyeon .

“Jangan risau saya dah siapkan semuanya.”kata Yuri sambil menyarahkan sesuatu kepada Soyeon. 


2 comments:

  1. @Nur rasyidah Abdullah : Thanks ye ^_^ heheheh InsyaAllah bakal di sambung :*

    ReplyDelete

Komen la Unnie/Oppa