Wednesday 23 January 2013

Chapter 5


"Apa nii..." kata Soyeon mengambil barang itu dari tangan Yuri .

"Kau,pakai benda ni dekat kepala then pakai suit badut tu okey . Jangan lambat aku dgn Oppa Luhan tunggu dalam kereta " Kata Yuri sambil jari telunjuknya digoyang-goyangkan tanda memberi amaran.

Soyeon hanya mengganguk lalu pandangan yang beralih ke arah Luhan yang sedang mendengar music di Ipodnya lalu kakinya perlahan-lahan melangkah menuju ke Incheon Airport.

'Mana la orang yang nama Hongki ni' katanya Soyeon dalam hati sambil matanya mengerling kearah sekeliling.Dia tahu beberapa orang disitu ketawa melihat penampilan dia tapi dia hanya mampu membuat tidak tahu kerana kalau dia tidak berjumpa dengan 'manusia' yang bernama Hongki itu sudah pasti Tuan Bajet Dewi Sedunia tu bising.

"Ahhhhh..." mengeluh Soyeon sambil melabuhkan punggungnya di seat berhampiran se Cafe . Seketika tu Soyeon membuka mascot badut pemberian Yuri tadi.Semua accesories yang di beri tadi sudah pun ditanggalnya . Tangannya laju mengurut kedua-dua belah kakinya tiba-tiba bahu yang ditepuk oleh seseorang.

"Tumpang tanya ni Soyeon pembantu rumah ahli koprat Park Yumi ke ? "

"Ye saya." segera Soyeon bangun dan meletakkan semua barangnya ketepi.

"Saya,Hongki . " kata lelaki yang bernama Hong ki itu sambil menuduk hormat.Soyeon turut menuduk hormat kepada lelaki itu .

"Maafkan saya encik..saya dah cari awak tadi di merata-rata tempat tapi tak jumpa.sekali lagi saya mohon maaf . Minhae "

"Eh..eh..eh flight saya baru ja sampai tadi.by the way kenapa awak pakai mascot badut ni semua ? "

" Cik Yuri yang suruh ,katanya supaya encik Hongki boleh kenal saya nanti."

" Ha ? Semalam Yuri yang hantar gambar awak kepada saya, dia kata supaya senang nak cari awak nanti .Lagipun dia tak de cakap apa-apa pun fasal mascot badut.."

'Cis,aku dah kena dengan perempuan plastik tu ! ' kata Soyeon seorang diri.

"Ye ke ? Tak pe la encik ..jom ikut saya ke kereta."

" Tak payahlah panggil 'encik' panggil nama saya saja okey " kata Hongki sambil mengeyitkan matanya.

'Apa kena dengan lelaki ni,sakit mata apa?'

DI RUMAH PARK YUMI 

"Ring..ring..ring"

Kedengaran telefon rumah berbunyi,Soyeon segera mengangkat telefon .

"Hello,siapa ni ? "

"Soyeon ni saya Park Yumi,saya ada kerja dan mungkin saya akan terbang ke London pada hari ini.Saya tiada di rumah mungkin 3 ke 4 hari macam tu,sepanjang saya tiada dirumah tolong tengok-tengokkan Luhan dan Yuri.Jangan cuba curi tulang ! Datang pada tepat waktunya ! Tuttt..tuttt..tutt" Talian dimatikan.
 

Soyeon mendengus kecil.

"Siapa yang telefon tadi?" kata Luhan .

"Park Yumi . Katanya dia tiada di rumah selama 3 ke 4 hari kerana ada urusan di London,dia suruh saya jaga rumah dan jangan curi tulang."


Luhan hanya terdiam lalu dia berlalu pergi begitu sahaja .

"Aku cakap dengan sapa tadi ni" kata Soyeon sambil mengerutkan dahinya lalu kepala mengerling jam tangannya.

"Yeah ! Waktu berkerja sebagai seorang pembantu rumah yang berjaya dah tamat ! " kata Soyeon sambil meluru ke pintu .

"Aiyapp,awak nak pergi mana? "

"Nak balik,sekarang waktu saya habis kerja."kata Soyeon sambil melemparkan senyuman kearah Hongki.

"Tak payah balik.Tidur sini.."

"Tapi..............." sebelum Soyeon menghabiskan ayatnya Hongki cepat memotong.


"Tapi tak bagitau Appa awak lagi ? Don't worry saya dah bagitau dah dekat Appa awak . Dia kata boleh . " kata Hongki dengan senyuman yang sangat manis.

"Errr,tapi saya nak tidur dekat mana ? "

"Tidur dalam bilik saya" kata Hongki sambil tersenyum sinis lalu berlalu pergi meninggalkan Soyeon yang terpinga-pinga di depan pintu . 


No comments:

Post a Comment

Komen la Unnie/Oppa